23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lukkeloven sætter ekstra fart på discount

Eftersom den økonomiske krise har gjort forbrugere mere prisbevidste, kan discountbutikker vinde markedsandele med lave priser, og derfor spekuleres der hos butikskæderne i at åbne nye butikker for at skabe vækst.

Adskillige eksperter vurderer at der vil blive overkapacitet i byer, der ikke har kunder til flere forskellige butikker. Det skriver Jyllands-Posten.





Udvidet åbningstid har medført at discount kan vinde markedsandele, da de er billige at holde åbne. Discount henter kunder fra mindre butikker, som ikke kan konkurrere med deres priser.





Netto og Rema 1000 vinder ved nye åbningstider, imens Fakta mister søndagskunder. Kiwi og Lidl har endnu ikke etableret sig på markedet, imens Aldi først er ved at komme tilbage.







BREAKING
{{ article.headline }}
0.157